PingJe

Thursday, May 31, 2012

Rezeki....

Rasa macam tak percaya apabila boleh bekerja di bawah satu bumbung dengan Suami....
Walaupun dia bekerja di kafeteria sahaja, tapi saya rasa sangat gembira sebab boleh tengok muka dia hari-hari...haahahhahahaah.... angau jap.

Bukan apa... dia punyalah segan nak kerja kat kafeteria, takut saya yang dapat malu. Senang je jawapan saya "Asalkan gaji tu halal..."

Friday, May 25, 2012

Baking Time

I really love baking... but when I moved to Jengka, my passions for baking has to be "postponed" due to some unreasonable problems.

Moving to my new house is a bless to me and my family. So does BAKING!!!

Luckily, my friends love baking to : Hani and Rohani. They decided to try out some new recipes at my house. It was great to have friends like them.

So... we have made some delicious treats for our friends...

CHEESE TART : WITH LEMON, BLUEBERRY AND STRAWBERRY FILLINGS

CHOCOLATE MOIST CAKE

BREAD PUDDING WITH MILO CEREALS



Saturday, May 19, 2012

Gores dan Menang...Cara Baru

Seorang teman memberitahu saya...


Ketika membeli belah di sebuah Pasaraya Besar di ibu negara, dia dihampiri oleh 2 orang lelaki yang berpakaian kemas sambil mengedarkan sekeping kad...
"Abang buka je kad ni. Ini bukan kad Gores dan Menang. Ini cuma Kad Promosi syarikat Elektrik baru yang akan dibuka di sini. Tak rugi pun..."

Teman saya agak tertarik lalu mengoyakkan hujung kad tersebut. "Tahniah bang...kad abang berwarna Kelabu dan harganya RM 300... abang nak voucher minyak atau voucher membeli belah?"

Friday, May 18, 2012

Selamat Hari Ibu...

Saya rasa memang isu sambutan Hari Ibu ini masih hangat diperkatakan di Facebook atau pun di laman maya yang lain. Yang pastinya, jika niat kita hanya sekadar menghargai jasa IBU kita yang telah melahirkan, membesarkan dan mendidik kita sehingga kita menjadi insan sebagaimana kita seadanya kini... saya tetap rasakan ianya adalah kerana kasih sayang dari seorang anak terhadap ibunya....

Suami turut menghadiahkan sejambak bunga tulip dan....


78 warna....

Terima kasih Daddy....:)

Kepada semua Ibu...Mak... Mama...Mummy...Ummi... dan apa jua panggilan kalian, SELAMAT HARI IBU. Jasa kalian amat tidak ternilai harganya....

Wednesday, May 2, 2012

Only in Malaysia

While surfing the internet... I found a really interesting video...

Help yourself....



video



Tuesday, May 1, 2012

Selamat Hari Pekerja

Selamat Hari Pekerja...

Kepada mereka yang bekerja sama ada dengan Syarikat Swasta atau pun Kerajaan atau pun bekerja sendiri.

Kepada mereka yang masih "menanam anggur" di rumah, jangan berputus asa.... sentiasa berusaha mencari kerja untuk menampung diri sendiri dan juga keluarga.

Kepada mereka yang ada kerja tetapi rasa sangat malas bekerja... bersyukurlah kerana anda mempunyai satu pekerjaan yang memberikan anda wang tiap-tiap bulan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...