PingJe

Friday, December 16, 2011

Jengka oh Jengka....Ep 3

Akhirnya.....selesai juga urusan pembelian rumah di Jengka. Walaupun harganya...emmm....boleh tahan, dek kesusahan hidup tanpa tempat berteduh, membuatkan saya terpaksa membeli rumah di sini. Ada juga yang bertanya..."Berapa lama nak kerja di Jengka ni?" Senang saja saya menjawab..."Sampai pencen, boleh tak?"

Bukan apa, rumah tu kan aset semasa hidup. Anak-anak kan ada, kalau saya dah 'pergi' meninggalkan mereka pun, aset tu hak mereka bertiga. Sewakan saja rumah tu...tuai saja hasilnya kelak.

Rasa sangat gembira apabila pinjaman diluluskan kerajaan.....

Maka, tidak sabarlah untuk memikirkan deko yang sesuai untuk rumah yang baru nanti....

Kepada yang mendoakan saya, terima kasih banyak-banyak...rupa-rupanya perjalanan hidup saya ini dipermudahkan Allah...

3 comments:

nora rashid said...

wah..tahniah...dh bli rumah kt sna...area mn? jengka brape?..aku mula2 planning nk bli rumah kt bntong tp mhl la..mcm hrga kat kL..aku bli kt t.m agak murah la..

Mohd Hamidon said...

Nice.. Berkat kesabaran mummy.. Tahniah..

sophietarmizi said...

nora: mahal beb kat sini....rumah kecik pun dah dekat 200 lebih....huhuhu....umah aku 260...hmmmmm...tp, terpaksa beli drpd menyewa. kebanyakan umah sini diorg bg sewa kat bdk2 uitm....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...