PingJe

Monday, June 13, 2011

Lebai Malang

Kisah Lebai Malang....

Bab 1:

Lebai Malang :   Aku ni nak pergi makan kenduri ni...kau nak ikut tak?
Isteri:                 Saya ni banyak kerja. Awak bawa balik la lauk sikit. Tak payah lah saya memasak....
Lebai Malang:   Iya lah....

Satu jam berlalu...

Isteri:                  Mana lauknya?
Lebai Malang:     Oh...tadi aku sampai pun dah lewat. Lauknya dah habis.....ni saja yang tinggal.
Isteri:                  Apa ni?
Lebai Malang:     La....ulam-ulaman sajalah...
Isteri:                  (Menepuk dahi sendiri)



Kisah 2:

Isteri:                Mana ayam jaguh awak tu?
Lebai Malang:   Ada....aku lepaskan dia tadi. Kenapa?
Isteri:                Ni apa yang bersepah-sepah ni? Tuala ni kan baru je saya beli.
Lebai Malang:   Aku lap punggung ayam jaguh aku tadi. Berak merata-rata, tak reti cuci betul....
Isteri:                Laaaa.........

Kisah 3:

Lebai Malang:    Kau pergi masakkan air sikit.
Isteri:                 Awak nak minum air apa? Boleh saya buatkan....
Lebai Malang:    Tak payah....aku nak mandikan ayam jaguh aku tu.....kan pagi-pagi macam ni sejuk. Kesian  
                         dia......
Isteri:                Isyhhhhh................

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...