PingJe

Wednesday, February 23, 2011

Pak Pandir yang masih sengal....

Kisah Pak Pandir....setelah berjaya mendapatkan lesen kereta.....

Kisah 1:

Pak Pandir: Kereta ni laju tak?
Salesman: Laju....boleh sampai 180 ke 200 km sejam...
Pak Pandir: Isyh....tak nak la beli macam tu...
Salesman: Kenapa pak cik?
Pak Pandir: Boleh bawak sampai 200 km saja? Kampung pak cik jauh....lebih 500 km...
Salesman: Erkk.....


Kisah 2:

Di kedai lain

Pak Pandir: Kereta apa yang murah kat sini?
Salesman: Pak cik nak yang auto ke manual?
Pak Pandir: La...nak bawak kereta pun kena baca manual ke?
Salesman: ????


Kisah 3:

Di kedai ketiga:

Pak Pandir: Pak cik nak beli kereta kecil sahaja.
Salesman: Oh...banyak jenis kat sini pak cik.
Pak Pandir: Yang paling murah?
Salesman: Kancil second hand tu ha....baru berapa ribu je.
Pak Pandir: Kau gila ke? Buat apa aku nak tunggang kancil yang mahal macam tu? Ada dua tangan
je pula tu....isyh....
Salesman: (Aku salah cakap ke? hmmmmm)


Kisah 4:

Di rumah:

Mak Andeh: Mana kereta nya?
Pak Pandir: Yang satu tu boleh jalan 200 km saja. Yang kedua pula kena baca manual dulu. Dan
yang paling teruk....ada ke kancil pun nak dijual sampai beribu-ribu? Dia ingat
aku kelaparan nak makan daging kancil ke?
Mak Andeh: Awak ni kan....isyh...tak paham betul aku orang tua ni.....

3 comments:

kunang-kunang said...

tinggalkan jejak disini :)

BlaCk said...

nice joke!!!!!
so funny...

sophietarmizi said...

thnx.......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...