PingJe

Thursday, December 9, 2010

Balada Orang 'Nak Mati'

Suatu hari di hospital....

Aduh....sakitnya...
Rasanya dah tak lama lagi ni mak oiii....
Ampun kan dosa saya ye mak...
Halal kan semuanya...

Errk...sakitnya mak....
Rasa macam nak mati je...
Kenapa lah sakit sangat ni?
Aduh.....

Mak...kalau saya mati dulu,
siapa nak jaga mak dengan ayah?
Kebun kita tu sapa yang nak jaga?
Agak-agak mak la kan...saya ni dah nak mati ke?
Aduhhhh.....

Maafkan abang ye sayang...
Jodoh kita sampai di sini saja,
Anak dalam perut tu kenalah dijaga,
Kasihan dia...lahir tak berbapa...
Aduhhh....

Sahabat ku...halalkan lah rokok yang aku hisap free
selama ni...kopi kat kedai mak janda tu sekali ye...
Aku harap sangat kau halalkan semua tu...
Aduhhhh....

Adoiii!!!! Kenapa mak ketuk kepala saya?

Mak:    Aku dah cakap, kalau nak merempit tu, jangan nak menyusahkan aku. Setakat jari kau yang patah,
           bukannya boleh bawak mati.  Tu pun ada hati nak berbini...siapa yang nak kat kau ni kaki merambu?

Sahabat:   Mak Cik...bawa bertenang, kita kat hospital ni...malu nanti.

Mak:    Nak malu apa nye? Dia yang patut malu, luka tak seberapa, melalut je lebih!!! Huh...menyusahkan
           aku saja....

Mangsa:   Ala mak ni...orang tengah feeling nih....

Mak:   Feeling ... kepala otak kau!!!! (mengetuk kepala anaknya lagi)


Amaran kerajaan Malaysia: Merempit boleh mengundang maut....heheheheh

1 comment:

midonz said...

huahahaha.....
Sengal gak yer..
hehehe..
takpe,sesekali bikin lawak sengal pun ok gak kan..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...