PingJe

Friday, November 26, 2010

Pak Pandir belajar memandu....

Kisah Pak Pandir...di Tempat Latihan Memandu kereta

Babak 1:

Pengajar:       Okey Pak Cik....sila naik kereta
Pak Pandir:    Hmm...senang je tu...(segera naik kereta)
Pengajar:        (Aik...mana orang tua ni?) Pak Cik....Pak Cik....
Pak Pandir:    La...tadi kan suruh naik kereta....saya kat atas ni....mana lembunya?


Babak 2:

Pengajar:       Lain kali, duduk macam saya ni.
Pak Pandir:   Ingatkan kat atas nun.
Pengajar:      Pakai tali pinggang, Pak Cik.
Pak Pandir:   Oh, itu sudah pasti, kang terlondeh pulak seluar  saya ni.....


Babak 3:

Pengajar:       Ini kita panggil tali pinggang keselamatan, Pak Cik. Ini pula cermin pandang belakang...
Pak Pandir:   Yang ini pula?
Pengajar:      Oh, itu cermin sisi kereta. Okey Pak Cik...hidupkan enjin ya....
Pak Pandir:    Oh, itu senang saja...(keluarkan sesuatu dari poketnya....)
Pengajar:       Pak Cik!!!!! Pak Cik nak bunuh saya ke?
Pak Pandir:    Laaa....dia yang suruh hidupkan enjin....
Pengajar:       Bukan pakai mancis la.....pakai kunci ni!!!!!


Babak 4:

Pengajar:       Hmm....kat kaki Pak Cik ada pedal minyak, pedal brek dan pedal clutch (pengajar menunjukkan kesemua pedal tersebut)
Pak Pandir:    Oh...itu saya tau....kat kampung pun dah belajar.
Pengajar:       Okey....latihan pertama. Tekan Clutch....kemudian tekan minyak. Jangan lepaskan clutch secara mengejut....perlahan-perlahan angkat kaki yang tekan pedal clutch tu ye.....
Pak Pandir:    (Mengangkat kaki kirinya dengan pantas)
Pengajar:        Kan enjin dah mati. Kenapa Pak Cik lepas clutch cepat sangat?
Pak Pandir:     Mana saya tahu clutch kat kaki mana? Lain kali cakap kaki kanan atau kiri....kan dah susah....


Babak 5:   Berjaya juga memandu kereta setelah beberapa jam belajar......

Pengajar:      Okey Pak Cik. Sekarang bagi signal nak masuk kiri ye....
Pak Pandir:   Oh...itu senang saja. (Dia memberhentikan kereta lalu keluar.)
Pengajar:      Eh...Pak Cik....nak ke mana tu? Kita kat tengah jalan ni.
Pak Pandir:   Nak bagi tahu pemandu kat belakang tu, saya nak masuk jalan kiri. Nanti dia tak tahu pulak....
Pengajar:     Arghhhhh


Akhirnya Pak Pandir balik ke rumah setelah dihalau keluar dari Pusat Latihan Memandu.

Babak akhir:

Mak Andeh:         Dapat belajar kereta hari ni?
Pak Pandir:           Pengajar tu yang tak pandai mengajar. Saya pula yang dikatakan tak reti-reti bawa kereta.
(Dia menceritakan segala-galanya kepada Mak Andeh)
Mak Andeh:          Aduh Pak Pandir oi!!!!  Kereta tu bukannya kereta lembu. Itulah awak, orang memandu, dia nak memandu. Kan dah malu.
Pak Pandir:         Nak malu apanya, saya pakai baju la Andeh oiiii!!!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...